Program wychowania przedszkolnego PWN do nowej podstawy programowej

2017-06-01 (data modyfikacji: 2017-06-28)

Program wychowania przedszkolnego „Trampolina” jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (określoną w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r.).
 

Zgodnie z podstawą programową nadrzędnym celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka, które realizowane jest przez proces kształcenia obejmujący opiekę, wychowanie i nauczanie.
 

Trampolina_program-wych_przed_z-termin_okladka.jpg

Program stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań edukacyjnych wskazanych w podstawie programowej.

Program wychowania przedszkolnego "Trampolina" zawiera:

• Cele kształcenia. Zakładane osiągnięcia dziecka
• Treści kształcenia. Materiał nauczania i wychowania
• Sposoby realizacji celów i treści kształcenia
• Diagnozowanie rozwoju dziecka
• Indywidualizacja wspierania rozwoju dziecka
• Załączniki: Informacje o gotowości szkolnej, przykładowy plan pracy, podstawa programowa.

Do programu dołączono specjalny terminarz z wykazem typowych i nietypowych świąt przedszkolnych.
 

button_zobacz_fragment.png


Zobacz opinię merytoryczną o programie >>

Dowiedz się więcej na temat publikacji >>

 

Autorkami programu są:
 
dr Kamila Witerska – pedagog wieku dziecięcego, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Twórczości Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki uzyskała na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka książek i artykułów z zakresu dramy i twórczości w edukacji. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Edukatorów Dramy National Drama oraz członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności.
 
Małgorzata Janiak – nauczyciel wychowania przedszkolnego, z wieloletnim doświadczeniem w pracy z małymi dziećmi. Absolwentka Akademii Świętokrzyskiej. Od wielu lat pracuje w przedszkolu – prowadzi grupy według  Pedagogiki M. Montessori. Jako doświadczony nauczyciel uczestniczyła w tworzeniu tych grup od podstaw związanych z przygotowaniem otoczenia (klasy) oraz pomocy rozwojowych wg koncepcji pedagogicznej M. Montessori niezbędnych do funkcjonowania dzieci prowadzonych tą metodą. Czynnie współpracuje z placówkami tego typu. Członek Polskiego Stowarzyszenia Montessori, koordynator  programów edukacyjnych „Partnerskie Przedszkole” oraz programu „Promocja Zdrowia”.
Zobacz więcej aktualności