Salon metodyczny

Dziecko – mały aktor na scenie życia

Dzięki edukacji teatralnej w przedszkolu dziecko ma szansę zaistnieć w dorosłej roli życia jako osoba z ogromnym potencjałem umiejętności interpersonalnych.

Więcej
How much English in an English lesson?

Jak skutecznie wprowadzać interakcyjne formy pracy, aby przygotować uczniów do spontanicznej komunikacji w autentycznych sytuacjach? Zapraszamy do lektury artykułu metodycznego Iwony Rybak!

Więcej
Variety in the classroom or 55 ways to teach colours

One of the essential characteristics of a good lesson is variety. We need it to keep students' interest and attention.

Więcej

6 praktycznych wskazówek pomocnych w przygotowaniu uczniów do matury z języka niemieckiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Sprawdź!

Więcej
Nieśmiałość jest jak skorupka

Dowiedz się, jak pomóc dzieciom w przezwyciężaniu wewnętrznej blokady, jaką jest nieśmiałość, aby w przyszłości, jako osoby dorosłe, nie wycofywały się z życia, a umiały z niego czerpać radość.

Więcej
Język angielski w przedszkolu - jak uczyć skutecznie?

Jakie kroki należy podjąć, aby wprowadzenie przedszkolaka w świat języka angielskiego było przyjemne i efektywne? Zapraszamy do lektury artykułu Katarzyny Nicholls - specjalistki w zakresie wczesnego nauczania języka angielskiego.

Więcej
Pięciolatki - przyszli poligloci

Od września 2015 roku pięciolatki we wszystkich przedszkolach zaczną obowiązkowo uczyć się języka obcego, lecz nadal nie wszystkie placówki i nie wszyscy nauczyciele czują się w pełni przygotowani do podjęcia tego nowego wyzwania.

Więcej
Przepis na Einsteina, czyli jak wychować geniusza

Inteligencja jest uwarunkowana genetycznie. To, ile jej mamy i ile jej przekażemy dzieciom, nie zależy od naszej woli. Na szczęście, nie tylko inteligencja zadecyduje o sukcesie i osiągnięciach życiowych naszych dzieci.

Więcej
Niejadkom mówimy NIE!

Kim jest niejadek? Wielu osób się oburzy na to pytanie, bo przecież wiadomo - to dziecko, które nie chce jeść. Racja. Ale czy ono zawsze nie chce jeść, czy tylko wówczas, gdy tego chcą dorośli?

Więcej
Skąd się bierze agresja?

Czy agresja i przemoc są nierozerwalnie związane z naszym gatunkiem? Czy można sobie wyobrazić ludzkie społeczności, zarówno osób dorosłych, jak i dzieci czy młodzieży, w których nikt nie posługuje się agresją?

Więcej
wczytaj więcej wczytuje więcej
1 2 3 4 5 6 7 8