Pewny start. O dojrzewaniu. Dziewczęta

Pewny start. O dojrzewaniu. Dziewczęta

„Pewny start. O dojrzewaniu. Dziewczęta” to kompleksowy, specjalistyczny zestaw różnorodnych materiałów edukacyjnych dla dziewcząt z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, spektrum autyzmu i innymi sprzężeniami, który wspomaga uczennice w procesie stawania się kobietami i w przechodzeniu przez jeden z najtrudniejszych i najbardziej burzliwych etapów w życiu, czyli okres dojrzewania. 


W ramach serii „O dojrzewaniu. Dziewczęta” ukazały się:

  • karty pracy
  • tabela zmian
  • czytanki
  • historyjki obrazkowe
  • historyjki społeczne
  • instrukcje
  • plansze magnetyczne
  • materiały interaktywne
  • poradnik metodyczny. 

Zagadnienia omawiane w materiałach: 

  • zmiany w wyglądzie
  • zmiany nastrojów
  • dbanie o higienę i ubiór
  • zdrowie
  • intymność
  • asertywność
  • relacje z ludźmi
  • wizyty u ginekologa, urologa. 

Seria „O dojrzewaniu. Dziewczęta” pozwala osiągnąć cele z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych zapisane w zadaniach szkoły tj.:

  • przygotowanie uczniów do roli dorosłej kobiety i mężczyzny; wprowadzenie elementów wiedzy o rozwoju i zmianach własnego ciała oraz elementów wiedzy o seksualności człowieka
  • uczenie umiejętności ochrony siebie, swojej intymności oraz poszanowania intymności innych osób
  • kształtowanie umiejętności bycia asertywnym

oraz w treściach nauczania:

  • kształtowanie identyfikacji z płcią
  • uczenie się rozumienia zmian ciała w cyklu życia
  • dbanie o higienę intymną (ze szczególnym uwzględnieniem higieny podczas okresu dojrzewania)
  • przestrzeganie zasad intymności podczas czynności higienicznych
  • zachowanie intymności podczas korzystania z toalety
  • rozumienie konieczności przeprowadzania badań profilaktycznych – wizyta u lekarza ginekologa
  • uczenie się zachowania bliskości i dystansu w relacjach z innymi ludźmi
  • rozumienie procesu dojrzewania
  • uczenie się bycia asertywnym.

Materiały mogą być wykorzystane w pracy:

  • z osobami o różnym poziomie niepełnosprawności intelektualnej (od lekkiego po znaczny)
  • z osobami ze spektrum autyzmu
  • z osobami z porażeniem mózgowym i innymi problemami rozwojowymi. 

Publikacje mogą służyć także w edukacji dzieci i młodzieży pełnosprawnej.

kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne,
   
Prezentacja
Spis treści
E-SKLEP
kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne,
   
Prezentacja
Spis treści
E-SKLEP
kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne,
   
Prezentacja
Spis treści
E-SKLEP
kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne,
   
Prezentacja
Spis treści
E-SKLEP
kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne,
   
Prezentacja
Spis treści
E-SKLEP
kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne,
   
Prezentacja
Spis treści
E-SKLEP
kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne,
   
Prezentacja
Spis treści
E-SKLEP
kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne,
   
Prezentacja
Spis treści
E-SKLEP
kształcenie specjalne, specjalne potrzeby edukacyjne,
   
Prezentacja
Spis treści
E-SKLEP